Hun har Norges mest fornøyde bil-kunder

Tone-Lise Waldemarsen går alltid hjem fra jobb med et smil om munnen. Grunnen til det er ett ord: Lexus!

– Hvordan jeg skal beskrive det? Det er bare rett og slett fantastisk.

Kunderådgiver Tone-Lise Waldemarsen hos Lexus hos Nordvik lyser opp når hun kan fortelle at de for trettende år på rad har vunnet tilfredshetsundersøkelsen AutoIndex.

Selv om hun har jobbet som både lærer og kabinansatt i Widerøe, har bil alltid spilt en sentral rolle i livet til Waldemarsen.

– Jeg glemmer aldri de faste sommerferiene i baksetet på en gullfarget Ford Granada.

DEN EKTE OPPLEVELSEN

Turer hvor hun hadde satt sammen sin egen hitliste på kassettene som ble spilt av i en klassisk Walkman. Hvor hun til og med spolte tapen tilbake manuelt for å spare på batteriene.

TATT MARKEDET MED STORM: Lexus UX har blitt en favoritt hos kunder som vil ha en elektrisk bil med premium egenskaper. Foto: Drone Nord.

– Det var kanskje der det begynte. For meg handler ikke en biltur bare om å komme seg fra A til B, turen i seg selv er en opplevelse.

Og den ble virkelig forsterket den første gangen hun satt seg bak rattet i en Lexus:

– Vi skulle til Fauske. Da vi kom frem ringte jeg til sjefen og lurte på om jeg kunne få kjøre videre til Rognan. Jeg hadde rett og slett ikke lyst til å parkere bilen.

DET UTROLIGE

Og det er noe Waldemarsen også kjenner igjen hos kunder som har prøvekjørt Lexus:

– De kommer inn i butikken og synes det er tungt å levere nøkkelen tilbake. De vil kjøre litt til.


UMISKJENNELIG FØLELSE: RZ er en bil med fremragende kjøreegenskaper, markedsledende sikkerhetssystemer, komfort og kvalitet fra øverste hylle og den umiskjennelige Lexus-følelsen. Foto: Drone Nord.

For Lexus leverer en helt spesiell opplevelse. Det koker ned til uttrykket «Omotenashi». Omotenashi er et japansk begrep som kan oversettes til gjestfrihet på norsk. Det beskriver en dyp form for service og omtanke, der man imøtekommer andres behov på en intuitiv og uselvisk måte, ofte før de selv er klar over dem.

I japansk kultur handler omotenashi ikke bare om høflighet, men om en helhetlig tilnærming til å skape en harmonisk og behagelig opplevelse for gjesten, uten å forvente noe tilbake.

DET VIKTIGE ANSVARET

Som lærer hadde hun ansvaret for elevene – hele tiden.

Som kunderådgiver hos Nordvik og Lexus har hun ansvar for kundene – hele tiden.

Det er også derfor du finner denne teksten på veggen hos Lexus i Bodø:

EXPERIENCE AMAZING

Opplev det utrolige.

EN NY STANDARD: – UX kommer med en helt ny versjon når det gjelder elektriske biler – også innen design, sier Waldemarsen. Foto: Rune Nilsen.

– Det handler om summen av alt, understreker Waldemarsen.

Som at du får en ren bil tilbake etter service, at du får lånebil når din er på verksted. Alt skal skje sømløst og knirkefritt. Som kunde skal du kun kjenne på én følelse: Svært fornøyd.

KVALITET I ALLE LEDD

– Det er jo også derfor det er så givende å jobbe her. Da jeg var i Widerøe var det hele tiden et ekstremt fokus på sikkerhet og detaljer. Jeg finner det samme fokuset her hos Nordvik. Alt skal stemme, alt må være på plass – hele tiden.

Kanskje henter hun også inspirasjon fra oppveksten, hvor hun som klarinett-spiller i Alstad Skolekorps øvde time etter time. For så å oppleve gleden av å skape noe i fellesskap:

– Lagfølelsen hos Nordvik og Lexus er enestående. Vi skal spille hverandre gode. Det er et prinsipp jeg alltid har satt høyt.

ELEKTRISK FREMTID

Og nå, når Lexus er ute med to elektriske modeller, har hverdagen blitt enda mer spennende.

RZ er det elektriske flaggskipet og er tilgjengelig som RZ 300e (forhulstrekk) og RZ 450e (firehjulstrekk).

– Dette er en bil med fremragende kjøreegenskaper, markedsledende sikkerhetssystemer, komfort og kvalitet fra øverste hylle og den umiskjennelige Lexus-følelsen, sier Waldemarsen.

UX kommer med en helt ny versjon når det gjelder elektriske biler – også innen design:

– Dette er min bil og jeg elsker at den har et interiør som føles åpent, men også sikkert, sier Waldemarsen.

For den elegante kupéen er inspirert av et arkitektonisk uttrykk fra Japan – «Engawa».

– Kort fortalt, det dreier seg om å skape sømløse overganger mellom det indre og det ytre, forklarer Waldemarsen.


TV-EKSPONERING: Gjennom «Hver gang vi møtes» har Lexus fått svært god eksponering. Foto: Lexus Norge.

NASJONAL OPPMERKSOMHET

Hvis du har fulgt med på suksess-serien «Hver gang vi møtes» på TV2, har du også sett at Nordvik og Lexus har vært synlig representert. Dette har vært en markedsføring som har gitt god uttelling.

– Du kjenner faktisk at hjertet gjør et ekstra hopp når du ser en video om Lexus som er filmet i Bodø og på Kjerringøy.

ALLTID TRYGG

Det har vært en lang reise for Tone-Lise Waldemarsen, som hadde en hvit Daihatsu Charade som sin første bil.

– Det var den som passet inn i budsjettet den gangen.

Nå er hun en lykkelig eier av en oransje UX og i full gang som «sjåførlærer» for sin 17 år gamle sønn. Også her slår erfaringen fra Widerøe inn – «safety first».

– Han får ikke lov til å bruke ryggekameraet, det er viktig å kunne bruke speilene på en korrekt måte.